Pages


Tuesday, July 28, 2009

Al-Sakinah River Lodge, Janda Baik







assalamualaikum,

setelah menunggu hampir 6bulan (bermula feb09) maka alhamdulillah sekarang ini telah siap al-sakinah river lodge - destinasi percutian YANG BARU yang dapat menjanjikan satu pengalaman yang baru untuk sahabat handai dan rakan taulan, insyaallah.

kami sekeluarga pun sebenarnya tidak pernah menyangka akan menjadi resort owner/operator - terutamanya dihujung2 kehidupan post-persaraan!

kg janda baik hanya kira2 40km dari toll gombak/karak. terlalu dekat untuk mereka yang berada di lembah kelang untuk melawatinya. dan...... kehijauan kg janda baik, air sungai (sungai benus - one of the tributaries of sungai pahang!) yang sejuk dan dingin, jernih dan berjeram.... amat menarik untuk dinikmati... kurniaan illahi. dan latarbelakang hutan simpan kekal yang sangat menakjubkan.

nikmatilah gambar2 tentang 'keadaan' al-sakinah di atas. ada 12bilik semuanya yang menanti anda untuk anda dan keluarga, sabahat-handai, rakan dan taulan - untuk bersama2 menjadi sebahagian darinya.

arifin.

5 comments:

  1. Salam.

    Ada eloknya kalau tuan sediakan map untuk ke sana.

    Insyaallah saya akan berkunjung ke sana kelak

    Razlan ex-bbmb

    ReplyDelete
  2. Bagaimana pula dengan kadar sewanya (room rates) dan samada ada tempat makan atau kena masak/cari sendiri?

    ReplyDelete
  3. Salam Dato & Epin,
    "Selamat Hari Raya Eidul Fitri"
    Maaf Zahir Batin.
    Tengok u buat kahwin anak kat al-sakinah teringin pulak saya nak buat kenduri kahwin anak kat situ pulak next year kalau ada rezeki, sihat & panjang umur, dan kalau ada kekosongan rasa nak beritirahat dgn besan sekeluarga hujung tahun ini lepas semuanya habis exam kalau ada kekosongan.

    Drp: Syed Ahmad Kamal
    e-mail: saksn52@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Salam. Dkt sni ada pnginapan utk bilik shj x?
    Brpa hrga utk smlm?

    ReplyDelete